PowerChute a freebsd

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Thu Jul 9 11:21:14 CEST 2009

> No, abychom byli presni - USB rozhrani u APC UPS je tridy UHID. Takze
> drivejsi kernely UPSku rozpoznaly spravne. Problem je s apcupsd, ktery
> pres toto rozhrani neumi komunikovat a tak bylo treba ovladac UHID
> poskodit, aby nektera UHID zarizeni jako UHID nerozeznaval ...

> Ano, dnes je tato puvodne chybejici chyba uz davno udelana ;-)

tak jsem si konecne udelal cas na  instalaci apcupsd. Jen pripomenu, ze
mi byla schvalena jen ta nejlevnejsi  APC Back-UPS CS 650.
Po pripojeni do USB v messages se neobjevi zadna odezva.

pri instalaci vypise na obrazovku

  For USB cable: DEVICE (yes, leave it blank after DEVICE)

NOTE that for USB cable you must comment out the line

  device         uhid            # "Human Interface Devices"

in your kernel configuration file and recompile the kernel.
Your keyboard and mouse will still work.

 cimz to popira Danovo tvrzeni, ale tim netvrdim  ze nema pravdu

v configu jsem upravil
UPSCABLE usb
UPSTYPE usb
DEVICE
a zkusil nahodit aplikaci. V logu je následujíci

Jul  9 10:56:54 backup apcupsd[19409]: apcupsd FATAL ERROR in bsd-usb.c
at line 735 Cannot find UPS device -- For a link to detailed USB trouble
shooting information, please see <http://www.apcupsd.com/support.html>.
Jul  9 10:56:54 backup apcupsd[19409]: apcupsd error shutdown completed

což je jak predpokladam problem s tim, ze ta ups proste neni detekovana.
Poradite mi co s tim?

jarda