FreeBSD 7.2 s Virtulazice

David Pasek david.pasek at gmail.com
Fri Jun 19 13:27:01 CEST 2009

Ahoj,

> Situace se trosku zmenila. Nyni mam kdyzpozici dalsi zelezo. Jedna se o CPU
> Athlon64 X2 4400+, RAM 4GB, 2x HDD IDE 250GB.
> Nainstaloval jsem WMware ESXi 4.0, ve kterem by mohl bezet ve virtualnim
> hostu Win2003 server a dalsi vychatavky od Microsorotu. :-)
> Neznate free soft na spravu hostu ve wmwaru?

Co to znamena free soft na spravu hostu? Vzdyt VI Client je zadarmo a
je to ten nejlepsi soft na spravu jednoho ESXi hosta. Je fakt, ze VI
Client bezi pouze pod OS Windows, ale nic jineho podle me pro verzi
zadarmo nesezenes, protoze API funkce, kteryma se ESX Free spravuje
jsou omezeny pouze pro cteni a zapis (spousteni a konfigurace) funguje
jen u licencovaneho ESX. Takze ESX Free lze spravovat jen a pouze z
windowsove aplikace "VMware VI Client".

Jinak nejlepsi pro skriptovane ovladani ESX hostu a cele virtualni
infrastruktury je VMware VI Perl Toolkit - dnes prejmenovany na
vSphere SDK for Perl
(http://www.vmware.com/support/developer/viperltoolkit/), kterym lze
udelat v podstate cokoliv, ale jak uz jsem zminil, tak nikoliv pro
verzi zadarmo.

Existuje jedna vyjimka a tou je ESX 3i Free Update 3, kde VMware jaksi
opomnel zakazat write pristup pro API a tudiz lze VI Perl Toolkitem
delat vse jako by to byl licencovany ESX host. Je to vsak spise bug
nez feature, ale hodne lidi z VMware komunity to vyuziva a ani kvuli
tomuto vyhodnemu bugu nedelaji upgrady na vyssi verze ;-)

Jinak ESX3i/ESX4i neumoznuje ani web management, jelikoz je to
embedded a snazi se to byt co nejmensi.

Nic ze zde popisovaneho nerozchodis pod FreeBSD. Pro FreeBSD je
management ESX hostu out-of-the-box, takze je to podle mne mimo ramec
teto konference.

David.