VYRESENO: Padajici Java na freebsd

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Mon Jun 15 09:39:21 CEST 2009

On 15.6.2009 8:12, Dan Lukes wrote:

> Uz jsi videl vykon swapujiciho stroje ?
>
> Swapovani je "posledni zachrana" pro kratkodobe, nahle a
> neocekavatelne vysoke alokace pameti, aby to nepopadalo. Ale ne neco,
> co muzes povazovat za bezny stav systemu. Obzvlast, pokud ma skutecne
> uzivatele.

Nie vzdy musi byt pouzitie swapu take drasticke. Urcite je vela
aplikacii, ktore dlhodobo nepouzivaju velku cast svojej pamete. Ak sa
odswapuju taketo casti, tak by to vykonu nemalo velmi ublizit. Dokonca
by sa mi aj pacilo, keby system proaktivne nejake casti aplikacii
odswapoval. Tym by vzniklo viacej pameti pre rozne cache a vykon by to
mohlo aj zvysit. Lenze toto sucasny system nerobi. Ale uz sa mi stalo,
ze systemu dochadzala pamet, potom sa pustil nejaky kratkodoby ale vecsi
proces, ktory sposobil odswapovanie znacnej casti ostatnych procesov a
ked skoncil, tak sa vykon stroja zlepsil. Vo swape zostali megabajty o
ktore nikto nejavil zaujem. Lenze to bolo v dobe ked bezna operacna
pamet mala tak 64-256 MB.

Marian