VYRESENO: Padajici Java na freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 15 08:12:26 CEST 2009

Marian Cerny wrote:

> Preco? Ono vseobecne sa to urcite neda nastavit tak, aby to vyhovovalo
> vsetkym - zalezi, ako sa dany system pouziva. Naviac to, ze proces ma
> alokovanych 25% velkosti fyzickej pamete neznamena, ze celych 25% musi
> byt vo fyzickej pameti

Uz jsi videl vykon swapujiciho stroje ?

Swapovani je "posledni zachrana" pro kratkodobe, nahle a neocekavatelne
vysoke alokace pameti, aby to nepopadalo. Ale ne neco, co muzes
povazovat za bezny stav systemu. Obzvlast, pokud ma skutecne uzivatele.

> Samozrejme je nieco ine, ak tam mas realnych uzivatelov a naviac uzivatelov, ktori nie su doveryhodni. V
> takom pripade im ale nastavis obmedzenia ake uznas za vhodne.

No, a tohle prohlaseni, se kterym ja souhlasim, spolecne s prohlasenim
Radima o tom, ze pro vetsinu Javovych aplikaci je 1/2GB segment malo me
vede k zaveru, ze vetsina aplikaci neni prilis zpusobila k instalaci na
viceuzivatelskem systemu.

Ale kdyz uvazim, ze Java, to je preci to portabilni, kod napises jednou
a ono to pak bezi vsude - dokonce i v mobilnich telefonech, tak se
nemuzu zbavit dojmu, ze to prohlaseni je stejne podivne. Nerikejte mi,
ze mobilni telefony maji nejmene 1GB operacni pameti pro Javu. Furt se
nemuzu zbavit dojmu, ze cely, zadrhelem teto diskuse je to podivne
neurcite spojeni "vetsina aplikaci"

Ale nechme tady dalsi diskuse na toto tema. Zatahl jsem to sem ja, neni
to k veci a to bych jako moderator nemel. Toto neni konference urcena k
reseni diskusi nad tim, jestli jsou neschopni programatori Javovych
appletu, ze nedokazou ani bezne aplikace napsat s rozumnou potrebou
pameti, nebo jestli je to neoddelitelna vlastnosti samotne Javy ...