Prestahovanie serveru za NAT

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sun Jun 14 21:35:13 CEST 2009

On 29.4.2009 7:35, Dan Lukes wrote:

> Skutecne je presunuti sluzeb z toho Linuxu na nejaky server, ktery v
> hostingu zustava pracnejsi, nez ta hruza s presouvanim IP adresy nekam
> uplne jinam ? Se vsemi budoucimi pripadnymi problemy a jejich
> podstatne slozitejsim ladeni a reseni ? Zni mi to dost
> nepravdepodobne. Podle me je to, zejmena z dlouhodobejsiho hlediska, v
> porovnani s presunutim na jiny stroj spise drahe reseni.

Skutocne by bola migracia sluzieb ovela pracnejsia. Nastastie medzi tym
dalsia sluzba zanikla a tych sluzieb uz tam vela nezostava. Niekedy v
buducnu snad este nieco zanikne a zvysok sa premigruje.

> Predpokladam, ze ty dva stroje jsou ve stejne siti - ano, pak je
> resenim ARP. V manualu od ARP hledej klicove slovo "pub".

Najvecsi problem bol prave s ARP - tie dva stroje neboli v rovnakej
sieti. Tak som tu druhu cast tunelu dal na iny server, nez som povodne
chcel - pretoze ten bol v rovnakej sieti. Skoda, ze tam je toto
obmedzenie na rovnaku siet - pretoze keby tam nebolo, tak by to
fungovalo aj na tom povodnom.

> Nejmensi rozumne pouzitelna maska je /30 - ale to jakou masku a jakou
> IP pro router budes moct pouzit plyne ze skutecne soucasne ciselne
> hodnoty IP.

> Zni to jako neco, co by teoreticky fungovat mohlo. Pokud jsem neco
> neprehledl. Jake prakticke problemy se objevi az to zkusis si
> netroufam odhadnout. A na otazku, jestli to cele ma smysl bych se
> radsi zdrzel odpovedi ;-)

Tak sa to nakoniec podarilo. Uz to niekolko dni bezi a bez problemov.

> O manualovych strankach uz jsi slysel ? ;-)
>
> Tak "man gif". No a je to sitovy interface, takze asi i "man ifconfig"
> a nem koukat po "gif".

Samozrejme, ze "man gif" bolo prve, co som skusil. Lenze ta mi velmi
vhodna neprisla, preto som sa pytal na nieco ine. Ale nasiel som nieco
cez google, napriklad aj cast "VPN over IPsec" z handbooku:
http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/ipsec.html#AEN20923 .

Marian