Prestahovanie serveru za NAT

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Apr 29 07:35:51 CEST 2009

> Vecsinu dolezitych sluzieb som premigroval ale zostalo tam par, ktore nepojde premigrovat tak jednoducho - naklady na migrovanie by boli mnoho krat vyssie nez je zisk z danych sluzieb.

Skutecne je presunuti sluzeb z toho Linuxu na nejaky server, ktery v
hostingu zustava pracnejsi, nez ta hruza s presouvanim IP adresy nekam
uplne jinam ? Se vsemi budoucimi pripadnymi problemy a jejich podstatne
slozitejsim ladeni a reseni ? Zni mi to dost nepravdepodobne. Podle me
je to, zejmena z dlouhodobejsiho hlediska, v porovnani s presunutim na
jiny stroj spise drahe reseni.

> 1. Poziadam hosting, aby mi nastavili staticke smerovanie starej IP
> adresy Linuxoveho serveru na FreeBSD server - to ale asi nebude mozne.
> Da sa to zariadit aj inac? Napriklad cez ARP? Aby vsetky pakety pre
> staru IP adresu dostaval FreeBSD server, ale aby ich dalej routoval?

Predpokladam, ze ty dva stroje jsou ve stejne siti - ano, pak je resenim
ARP. V manualu od ARP hledej klicove slovo "pub".

> 2. Medzi FreeBSD serverom a FreeBSD routerom v kancelarii rozbeham
> nejaky tunel. Ten tunel by na jednom konci mal lokalnu adresu napr.
> 10.0.0.1 a na druhom 10.0.0.2.
> 3. Na FreeBSD serveri nastavim staticke smerovanie starej IP adresy na
> 10.0.0.2.
> 4. Na FreeBSD routeri pridam IP adresu o jedna mensiu nez staru IP
> adresu Linuxoveho serveru s co najmensou maskou... ze tym nebudu
> dosiahnutelne nejake IP adresy nevadi, jedna sa o backendovy stroj ktory
> aj tak komunikuje iba s par vybranymi servermi.

Nejmensi rozumne pouzitelna maska je /30 - ale to jakou masku a jakou IP
pro router budes moct pouzit plyne ze skutecne soucasne ciselne hodnoty IP.

> 5. Na Linuxovom serveri nastavim default router staru IP adresu o
> jednotku nizsiu.
> 6. Nejakym sposobom pakety z IP adresy Linuxoveho serveru na FreeBSD
> routeri poslem zase tunelom na 10.0.0.1. (Uz viem, ze sa zrejme bude
> jednat o source-routing. Ten ipfw fwd si k tomu nastudujem.)
> 7. Na FreeBSD serveri sa pakety budu dalej smerovat klasicky na default
> router.
>
> Dava to takto zmysel? Alebo je tam nieco, co takto principialne nepojde
> urobit?

Zni to jako neco, co by teoreticky fungovat mohlo. Pokud jsem neco
neprehledl. Jake prakticke problemy se objevi az to zkusis si netroufam
odhadnout. A na otazku, jestli to cele ma smysl bych se radsi zdrzel
odpovedi ;-)

> Ako sa takyto GIF tunel vytvori? Mozes ma odkazat na nejaku vhodnu
> dokumentaciu?

O manualovych strankach uz jsi slysel ? ;-)

Tak "man gif". No a je to sitovy interface, takze asi i "man ifconfig" a
nem koukat po "gif".