programek mail a virtualni uzivatele v postficu

Jozef Babjak jozef.babjak at gmail.com
Fri Jun 5 12:39:21 CEST 2009

> Pripadne mi poradte nejaky jiny programek, ktery by umoznoval cist/odesilat
> postu a nachazel se pokud mozno defaultne  na vetsine unix-like systemu

  ^-- Prijem posty a jej odosielanie su principialne dve dost odlisne
veci, medzi ktorymi stoji este jedna problematicka vec: pouzivatel.
Preto by som Ti odporucil nehladat za kazdu cenu jeden tool na vsetko,
ale radsej hladat dobry tool na jednotlive cinnosti. S tou by-default
pritomnostou na viacerych systemoch to bude asi tak ci tak problem.
Pozri sa na tooly, ktore su sucastou sendmail-u; zvycajne najdes aspon
nejaku ich obdobu. Nie je jasne, ci Ti ide o citanie a odosielanie
mailov clovekom, alebo spracovanie mailov nejakymi skriptami; na
citanie, pisanie a aj na posielanie mailov zo skriptov sa mi osvedcil
mutt. Spravidla ho mozno jednoducho doinstalovat na akykolvek
unix-like system; defaultnu pritomnost v systeme ale ocakavat nemozno.

J.