PowerChute a freebsd

Petr Macek pm-conf at kostax.cz
Thu Apr 23 12:40:28 CEST 2009

> Apcupsd ? Dlouholete. Nakonec, APC preferuju do znacne miry prave kvuli
> nemu.

tez preferuji APC, k me plne spokojenosti. Pouzivam i to co nabizi
konfigurak - jeden jako netmaster s pripojenou UPS a nekolik dalsich
slave pod nim. Tez funguje dobre.

> Jen ho nepripojuju pres USB ;-)

pouzivam serial i USB. Pro USB je jen jedna nutnost (nebo apson byla), v
kernelu vypnout:
#device         uhid            # "Human Interface Devices"

> Jo - a asi bych mel dodat, ze ja kdyz APC, tak ja zasadne radu "Smart".
> Pokud planujes radu "Back" - tak ta ma jinou signalizaci/protokol a u te
> nemohu slouzit - vlastne ani nevim, jestli pro ni apcupsd funguje.

Nikdy jsem ty protokoly nezkoumal, ale kdyz pripojis backUPS, tak
nepoznas rozdil. Demon z ni vycita stejne udaje jako ze smartu:

root at samba ~ # tail -60 /var/log/apcupsd.status
APC      : 001,040,0993
DATE     : Fri Mar 07 09:43:15 CET 2008
HOSTNAME : samba.nekde.cz
RELEASE  : 3.12.4
VERSION  : 3.12.4 (19 August 2006) freebsd
UPSNAME  : samba.nekde.cz
CABLE    : USB Cable
MODEL    : Back-UPS CS 650
UPSMODE  : Stand Alone