IPSEC - prechod z ISA serveru

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Mon Apr 20 13:00:16 CEST 2009

> To je skutecne v poradku. IPSEC je "connection-less" tunel. Neni zadne
> "sestavovani tunelu". Bylo by to dobre videt pri staticke konfiguraci
> klicu an obou stranach - kazdemu "protlacovanemu" paketu by odpovidal 1:1
> jeden ESP paket - zadne sluzebni pakety.

snad len dodam, ze niektore implementacie - najma tie, skatulove - poznaju
volbu "nailed up". Ako tato feature funguje vnutri presne neviem, ale ma to
vyznam najma vtedy, ked druha strana ma dynamicku IP adresu a je potrebne
docielit, aby bol tunel up vzdy ked je online. Typicky napr. pobocka
pripojena via DSL s dynamickou IP vo vnutri ktorej su IP telefony. Na
OpenBSD som to riesil pingom na pozadi.

> Takze, kdyz uz jsem nahodou nekde donucen IPSEC pouzivat (jako, ze se tomu
> vyhybam) tak zasadne v konfiguraci IP over IP-IP (tj. GIF) over IPSEC/ESP

Na IPSec je krasne najma to, ze ti necha "normalne" MTU.

d~

rwi