izolacia SMTP serverov [WAS: "Dva NATy" za jednim strojem]

Jiri Veselsky veselsky at pcneos.cz
Fri Apr 17 08:27:33 CEST 2009

> Trosku k inej teme ...
>
> Vsimli ste si, ze velka vacsina poskytovatelov pripojenia alebo
> webhostingu este stale nema oddeleny master od relay?
>
> A v pripade ak (nahodou) aj ma, tak nie tak ako treba (napr. forwarding
> prichodzieho mailu dorucuje master a nie relay).
>
> (mastrom myslim ten SMTP server, na ktory su smerovane MX zaznamy).
>
> Pripomina mi to bordel, ktory aspon na SK ma este dost vela aj velkych
> ISP s izolaciou DNS serverov (autority a caching only).
>
> rwi

Jeste jednou vsem diky, nakonec se vse vyresilo samo. Zjistil jsem, ze
jsme do "velkeho isp" dostali rozsah adres, ktery je snad ve vsech
spamlistech co znam. Takze reseni nakonec bylo prohodit sluzby na ip
adresach, ty ve spamlistech jsem pouzil na http apad a ty ciste na smtp...

A k tomu master/relay (autority/caching)... o to jsem se prave snazil v
posledni dobe a muzu se zaradit mezi ty stastne co to maji oddelene
(konecne)

Jirka