izolacia SMTP serverov [WAS: "Dva NATy" za jednim strojem]

Richard Willmann mk7ygre33apsq23c at foo.sk
Fri Apr 17 01:18:10 CEST 2009

> Ano, presne to dela ta direktiva smtp_bind_address - pouzival jsem to pred
> nejakym casem na stroji, ktery mel 4 IP adresy a e-maily se mely odesilat
> z jine nez primarni IP adresy. Ovsem vsechny 4 byly ze stejne site a vse
> slo pres stejnou GW.

Trosku k inej teme ...

Vsimli ste si, ze velka vacsina poskytovatelov pripojenia alebo webhostingu
este stale nema oddeleny master od relay?

A v pripade ak (nahodou) aj ma, tak nie tak ako treba (napr. forwarding
prichodzieho mailu dorucuje master a nie relay).

(mastrom myslim ten SMTP server, na ktory su smerovane MX zaznamy).

Pripomina mi to bordel, ktory aspon na SK ma este dost vela aj velkych ISP s
izolaciou DNS serverov (autority a caching only).

rwi