Zahadny PacketLoss

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Apr 5 11:50:31 CEST 2009

Vilem Kebrt napsal(a):
> Pozor napriklad 10.5 Ghz pojitka od fy. SVM mely jeden cas ten problem
> ze pri urcite sekvenci dat doslo k "rozladeni" synchronizacniho
> oscilatoru a spoj zacal chybovat....a byla to cela serie spoju, tudiz

Vsechny 10 GHz pojitka, o kterych jsem mluvil jsou od Summit Development
a na te problematicke strane to byl nejdriv UNI 40 a ted je tam QAM 50
S temi UNI byly kdysi taky problemy, ale uplne jineho typu.

Udelal jsem jiny test, vnejsi iface routeru jsem zapojil pres switch
(Cisco) a zkusil pingnout na jiny PC pripojeny do onoho switche -
vypadky jsou tam taky - takze problem bude skoro urcite nekde na strane
routeru. Jeste mam v planu tohle otestovat trochu vic do hloubky. K tomu
jeden napad - nemuze byt treba chyba v kabelazi? Zeby to fungovalo, ale
prece jen ne uplne 100%? Router a switch nejsou vedle sebe, takze jejich
zkusebni propojeni jinou trasou by nebylo uplne trivialni. Zatim jsem
tuto variantu chtel vyloucit, protoze jsem se jete nestekal s tim, ze by
vadna kabelaz mohla zpusobit takovouto chybu (ale nesetkal jsem se se
spoustou jinych veci). Kdyby to timto (i jen teoreticky) byt mohlo, tak
tam ty druhe draty zkusim natahnout.

> Spise bych skusil si dat na oba interface "odbocku" a zacal sledovat o
> jaky typ provozu jde...

Nebude problem udelat odbocku na tom switchi, ktery tam ted je. Jenze co
hledat? Prakticky vzdy se vypadky zacnou objevovat, az je provoz
"vyssi". Pri par mbit/s (do 10) se to nedeje nikdy (nebo ja to aspon
nepozoroval.) A naopak, ted tece down/up 27/5 mbit a linka slape bez
problemu...

Zbynek