FreedBSD pod ESX vmware

David Pasek david.pasek at gmail.com
Mon Mar 30 22:03:57 CEST 2009

Ahoj,

2009/3/30 Miroslav Lachman <000.fbsd at quip.cz>:

> Sam jsem ESXi jeste nezkousel, i kdyz to mam uz dlouho v planu (hlavne
> porovnani s Citrix XenServer, ktery jsem zatim bohuzel take nezkusil)
> http://www.citrix.com/English/ps2/products/feature.asp?contentID=1686939
>
> Mirek

Performance je vzdy trosku slozitejsi nez pustit jedno kopirovani z
disku na disk. Zalezi na spouste faktorech (pocet fyzickych disku -
tzv.spindlu, velikost diskoveho bloku, ovladace OS, firmware radice,
typ diskoveho pole, pomer R/W, sekvencni/nahodny pristup, apod.).

Ja treba na svem domacim serveru s ESX3i a 4ma lokalnima SCSI diskama
dosahnu na FreeBSD 7.0 cteni 45MB/s a zapisu cca 38MB/s.

[root at vpn /tmp]# uname -a
FreeBSD vpn.home.uw.cz 7.0-RELEASE FreeBSD 7.0-RELEASE #0: Sun Feb 24
19:59:52 UTC 2008
root at logan.cse.buffalo.edu:/usr/obj/usr/src/sys/GENERIC  i386

CTENI ...
[root at vpn /tmp]# dd of=/dev/null if=/tmp/test.tst0 bs=64k
6250+0 records in
6250+0 records out
409600000 bytes transferred in 9.098297 secs (45019413 bytes/sec)

Nicmene takoveto testy nejsou moc vypovidajici a lepsi je test
diskoveho subsystemu nadefinovat podle realnych potreb a provest jej
pomoci nastroju na zatezove testy (iometer, iozone, apod.).

David.