postfix problem s rcpt to

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 29 20:25:50 CEST 2009

jaroslav votruba wrote:
> prestali nam chodit maily ze seznam.cz a po komunikaci s jejich adminama
> se zjistilo, ze jejich server ceka max 10s na zadani hlavicky a to nas
> server neudela, takze se spojeni ukonci.
> Mohl by mi nekdo poradit, na co se podivat?

To je snadny - je treba zjistit proc to tvuj server neudela (zakladem
bude zjistit na cem konkretne se zadrhne, ze tak prekroci stanoveny
limit). Tedy, po overeni, ze problem je opravdu v tomhle. Predpokladejme
ale, ze je.

Pak je to vec nejake konkretni lokalni konfigurace, protoze jinak neni
duvod, aby komunikace trvala dele nez jednotky sekund.

A ke konfiguraci SMTP serveru spolecnosti Seznam bych dodal jedine - o
problemy s dorucovanim si proste koleduji:

RFC2821 par. 4.5.3:
An SMTP server SHOULD have a timeout of at least 5 minutes while it
is awaiting the next command from the sender.