Osud win4bsd a emulatory windows

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Mar 27 14:05:05 CET 2009

Radim Kolar wrote:

> ja mam take s ULE v 7.1 dost spatne zkusenosti, musel jsem tam vratit
> ten puvodni. Nektere stroje se staly prakticky nepouzitelnymi, protoze
> nektere procesy nedostaly prakticky zadny cpu time, ackoliv nemely
> nice level.
>
> Kdyz pouziji danovu logiku - ,,je to prvni verejna verze kde je ULE
> default => nedavat na dulezite stroje'' Doufam ze ULE jiz v 8.0 bude
> odladenejsi, on ale fungoval dost mizerne i v sestce a v petce.

Patrne mam stesti na druh workloadu - na vsech serverech, kde mam ULE,
nepozoruji zadne zhorseni oproti 4BSD. S petkou a sestkou bych to moc
nesrovnaval, to se v podstate shoduje jen nazev, ale jinak je mezi nimi
(udajne) hodne velky rozdil (ja do zdrojaku nekoukal :])

Pokud ovsem nekdo narazi na druh zateze / provozu, kde dela ULE
problemy, je nejdulezitejsi to hlasit vyvojarum - snazi se prave tyhle
druhy zateze podchytit a odladit, aby ULE byl opravdu "ten nejlepsi"
scheduler ve FreeBSD. Takze bud poslat PR, nebo aspon do mailinglistu
freebsd-stable, cas od casu se tam nekdo s takovym problemem vyskytne

> Asi napsani scheduleru neni zrovna trivialni zalezitost, novy linuxovy
> scheduler CFS treba temer znepojizdnil java aplikace. Fix do linux
> kernelu nebude, vendori si musi fixnout threading v JVM, Mne tedy dost
> vadi zpusob jakym je ted linux vyvijen a linux je nanestesti pro
> provozovani komercniho softwaru nezbytny, rad bych videl neco jako
> RHEL. SLES pro BSD.

Nekde na netu jsem zahlednul cosi jako pokus o projekt "Enterprise BSD",
ale uz ani nevim, v jakem to bylo stadiu a jake byly vlastne cile.
Jestli slo jen o placeny support pro klasicke FreeBSD, nebo o nejaky
"fork" kodu.

Mirek