Instalace serveru FreeBSD

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 25 11:19:03 CET 2009

Vilem Kebrt wrote:

> Zdravicko, nam to v praci beha na 7.0, co se tyka diskovych poli tak ve
> freebsd gmirror napriklad...
> jinak ostatni veci jsou asi jasne dle dokumentace ;)
> rozdeleni diskoveho pole je asi na uvaze kazdeho administratora zvlast,
> podle veci kere odhadne ze bude na serveru provozovat.Toto se neda
> odhadnout bez znalosti prostredi a toho co provadi klienti na siti.
> Jinak lepsi nez LVM bo cokoliv jineho urcite ZFS :) kolega to ma na
> serveru doma uz pres pul roku a jenom si to chvali...
> Vilem

Pro tech 30 lidi v LAN bych se mozna taky odvazil nasadit ZFS na lokalni
fileserver (ale peclive bych kazdy den zalohoval ;]). Sam mam pul roku
nasazene ZFS na poli pro zalohy a na jednom stroji s Jailama. Za tu dobu
jsem videl dvakrat panic, coz neni jeste tak hrozne a par jinych
drobnych musek. Ale jinak plna spokojenost. Ovsem mozna bych v dnesni
dobe zvazil spis nasazeni 8-CURRENT kvuli opravam, ktere maji zasadni
vliv na stabilitu a pouzitelnost ZFS (v 8 je ZFS v13, v 7.1 je v6, v 8
je taky zvysena hranice dostupne pameti pro jadro - a tahle zmena se
nikdy nedostane do 7.x rady)
Ale s tou radou 8 si to clovek musi hodne dobre rozmyslet a jeste lepe
otestovat pred nasazenim do produkce.
A kdyz uz tedy o tom ZFS - tak urcite na amd64 a dobre si precist
http://wiki.freebsd.org/ZFSTuningGuide a obecne http://wiki.freebsd.org/ZFS

> freebsd at email.cz napsal(a):
[...]
Samba server, pozdeji mail server postfix se spamfiltrem, web

Mirek