platforma i386 / amd64

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Mar 24 22:40:27 CET 2009

Jan Dusatko wrote:

> Ano, na to se ptam. Zarazilo mne, ze napriklad OS loader se mi nechtel
> prelozit a nainstalovat (zde by to melo byt irelevantni). Na dalsi
> SW si momentalne nevzpomenu, ale snad by nemel byt problem spoustet
> i386 aplikace pod AMD64

Grub, tedy jeho FreeBSD port (Makefile) obsahuje informaci, ze je pouze
pro i386
ONLY_FOR_ARCHS=		i386
Prelozit tedy patrne pujde, pokud mu predas parametr ARCH=i386, ale to
uz varim z vody, protoze jsem to nikdy nezkousel a nevim, jestli se to
opravdu dela pomoci ARCH, nebo nejak jinak (to uz si budes muset najit v
dokumentaci).
Druha vec pak je, ze to ma nejaky duvod a port prelozeny pro i386 bys
nemel instalovat na amd64.
Pred casem jsem cetl, ze i386 bootloader se nemuze/nema pouzivat pro
bootovani amd64 systemu, protoze amd64 bootloader dela jeste neco s
(k)env a tomu uz ja zase vubec nerozumim.
Nicmene mam na USB flashdisku nahrany grub a bootuju z neho i386 6.3,
i386 7.0, amd64 7.0 - ale jen instalator, takze tam jsem zadne chyby
nezaznamenal.

Jinak pokud kernel obsahuje (GENERIC to ma)
options         COMPAT_IA32
pak lze (melo by) spoustet i386 programy na amd64 systemu.
Stejne tak lze na amd64 systemu rozbehnout i386 jail - v praxi jsem to
nezkousel, ale mam to v planu.

Mirek