Xen [was: Re: Osud win4bsd a emulatory windows]

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Mar 24 10:57:56 CET 2009

Jan Dusatko wrote:

> Ahoj,
> me osobne zajima podpora XENu, ma někdo podrobnejsi informace? Jedna se mi o
> virtualizaci zalozenou na BSD, nechce se mi kvuli tomu instalovat linux.
> Tedy rad bych BSD jako host system, nejsem si jisty jestli to bude mozne
> alespon v BSD 8.0.

Asi nejpodrobnejsi informace se doctes z toho, co probiha freebsd-xen
mailinglistem
http://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-xen/
http://wiki.freebsd.org/FreeBSD/Xen

Osobne z toho mam takovy pocit, ze na tom sice Kip Macy zase zacal
docela dost delat (po tom, co to asi pred 2 lety vzdal).
Aktualne je to ve stavu, kdy se to obcas nekomu podari spustit jako domU
a trochu si s tim pohrat a nasledne to dotahnout az k nejakemu panicu ;)
Vyvoj probiha prave v 8-CURRENT, ale pochybuju, ze Xen bude v
8.0-RELEASE ve stavu pouzitelnosti.

Pokud te Xen a FreeBSD zajima nejak vic, tak doporucuju vyzkouset,
testovat a reportovat do mailinglistu.

Mirek