Spolecny / pro vice stroju

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Mar 23 00:35:11 CET 2009

Zbyněk Burget napsal/wrote, On 03/19/09 16:19:
> Pokud mne pamet neklame, tak se rc.conf vola vice nez jedenkrat, proto
> neni vhodny prave pro nic jineho, nez prave nastaveni promennych pro
> ostatni startovaci skripty.

Abychom bylo presni, on se nevola, on se includuje (kdyby se volal, mohl
by si promenne nastavovat jak by chtel a nemelo by to zadny vliv).

A to "vic nez jedenkrat" lze asi nejlepe kvantifikovat jako "obecne
neodhadnutelnekrat, typicky mockrat".

V zasade neni problem v ramci tohohle souboru includovat dalsi soubor
(dalsi soubory). Alternativne neni treba includovat dalsi soubory a
proste prislusne promenne nastavovat variantne v ramci jednoho souboru.
Obe treba na zaklade nejake podminky.

Jen by asi to vyhodnoceni podminky melo byt co mozna nenarocne aby to
dobu startu neprimerene neprodluzovalo.

Otazka je, co je nejlepsim identifikatorem pro rozpoznavani jednotlivych
stroju. Pro 7.x-R je slusnym kandidatem UUID - samozrejme jen v pripade,
ze je jeho hodnota je ulozena v hardware, je mezi restarty nemenna a
jeho hodnota je dostupna pres SMBIOS. Pak je takove UUID k dispozici v
kernelovem environmentu (a pres utilitu kenv je k dispozici i aplikacim).

Alternativne lze pouzit MAC. Vyuzit by slo seriove cislo procesoru
(pokud neni jeho sdelovani v BIOSu zablokovano a jedna se o procesor,
ktery serive cislo ma) - to by ale asi vyzadovalo napsat si kernelovy
modul (sice trivialni, ale uz to nejspis nebude cesta uplne pro kazdeho).

Taky jsme vazne zvazovali a/nebo testovali trochu obskurdnejsi moznosti
jako ulozeni identifikace (pripadne dokonce primo individualni
konfigurace) na flash kartu, USB "palec" nebo na CD medium. Spolecna
prijemna vlastnost tohoto typu identifikace je, ze "prehodit" stroje
mezi sebou (nebo vadny za novy) znamena prehodit "identifikacni token"
do jineho pocitace a restartovat bez nutnosti menit nekde nejakou
konfiguraci (coz u identifikace pomoci MAC, UUID ci seriovym cislem
procesoru nutne je).

Konkretni vyber asi zavisi od zcela konkretnich potreb a take tom, jaky
je nasazeny hardware.