pkg_add a pkg_deinstall

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sun Mar 22 22:16:21 CET 2009

Zbyněk Burget wrote:

> Pochopil jsem spravne, ze pokud mam na portu A zavisle porty B a C a
> provedu upgrade B, automaticky se mi upgradne nejdriv A a C pak diky
> tomu muze byt "rozbite".

Ano, k tomu by dojit mohlo, portmaster defaultne upgraduje odspodu az k
tomu portu, ktery mu clovek zadal, ze ma upgradovat, ale ne nahoru /
vedle. (coz je pro me to, co od toho ocekavam a asi by me nemile
prekvapilo, kdyby se mi upgradovalo i neco "nad tim" co nechci - ostatne
ja jakozto admin jsem tu od toho, abych vedel [dokazal zjistit] co na
cem visi a co chci a co nechci upgradovat. Pokud chci vse, staci na to
portmaster -a
a budu mit vsechny aplikace aktualni (-a "check all ports, update as
necessary").

> ...nebo je to natolik inteligentni, ze upgradne nakonec i C...?

Pokud by se jednalo o hierarchii Aaa <-> Bbb <-> Ccc <-> Ddd a budu
chtit upgradovat port Ccc s tim, ze nevim, co na cem zavisi a chci, aby
se upgradovalo vsechno to, na cem zavisi Ccc i to, co zavisi na Ccc, tak
by to mel vyresit
portupgrade -r Ccc

Tim se nejprve upgradnou veci, na kterych port zavisi, tedy Aaa, pak
Bbb, nasledne vlastni port, tedy Ccc a po nem i port, ktery zavisi na
Ccc, tedy Ddd.
(alespon manual to tvrdi, ja to nikdy nepouzil: -r "rebuild port, and
all ports that depend on it")

Samozrejme kazdemu vyhovuje jine chovani a od toho je tu moznost si
vytvorit $HOME/.portmasterrc a tam si nastavit svoje oblibene chovani.

Me tam staci toto:

DONT_SCRUB_DISTFILES=yes
BACKUP=yes
MAKE_PACKAGE=yes