Spolecny / pro vice stroju

Robert Kania konference at gdi.cz
Thu Mar 19 09:36:45 CET 2009

michal_sjx wrote:
> Ahoj,
>
> Pises tu, ze nechces pouzit dhcp. Jak tedy chces bootovat z diskoveho
> pole? Myslel jsem, ze to poskytuje dhcp a rekne adresu stroje s tftp,
> kde se nacte kernel. Pak se mountne nfs z diskoveho pole a spusti se
> startovaci scripty.

Servery jsou k poli pripojeny pres fibrechannel, zadne nfs ani dhcp tam
neni. Z pohledu OS je to prakticky lokalni SAS disk. Volume na kterem je
spolecny root (a tedy i etc) vidi vsechny stroje jako da0, ktery
mountuji read only (respektive uz v nastaveni volume na diskovem poli je
pristup rw povolen jen jednomu stroji).

> Mozna jsem neco nekde nepochytil, ale nevidel jsem ze bys psal, ze /etc
> budou mit ty stroje vlastni.

Stroje budou mit spolecny root a tedy i /etc. Cestou premountovani /etc
tak, aby kazdy stroj mel etc svuj jsem se snazil take jit, ale k
rozumnemu vysledku jsem se nedostal. Jedine funkcni reseni na ktere jsem
prisel je ten vlastni rc skript ktery dostatecne vcas nacte promenne ze
souboru ulozeneho na oddilu ktery ma kazdy server vlastni. Tj tento
skript se musi spustit po "mountcritlocal" a soucasne pred skripty,
ktere pouzivaji promenne jim definovane.

r.