Blokovani P2P

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 8 10:59:26 CET 2009

Jaroslav Juha napsal/wrote, On 03/08/09 00:09:
> podrobneji zminit, jak cela akce policie probihala, jake měli "dukazy",

> OT (Dane, promin ;-)

Pro jednou se to asi snese, ale doufam, ze se tu nerozvine nasledna
diskuse na tema co policie smi, co nesmi, jaky je spravny postup pri
komunikaci s ni a podobne.

> Mimochodem, kdyz jsme u toho, jak logovat komunikaci, neresil to nekdo?

Na neprekladanych sitich to resim, kdyz to potrebuji, zaznamenavanim SYN
a FIN paketu. Vim kdy komunikace zacala, kam probihala, kdy skoncila a
kolik dat celkem se preneslo. Konkretni pakety, tim mene jejich obsah,
me obvykle nezajima. A pokud uz nahodou ano, tak zase ne pro vsechny
uzivatele, ale jen pro nejakeho zcela konkretniho.

Na prekladanych sitich mam skutecne ten zmineny upraveny natd. Dela
vlastne totez. Jen jsem ho presvedcil, aby vzdycky, kdyz pridava zaznam
do "prekladove tabulky" ho take vypsal do logovaciho souboru - a pri
odstranovani taktez.

Jelikoz rocne potrebuju tyhle udaje tak v deseti az dvaceti pripadech,
je pro me zatim porad mene prace si je zpracovat ad-hoc rucne nez si
psat nejaky script.

Ja je totiz nepouzivam proto, abych rutinne kontroloval prestupek "vuci
zakazu sdileni" - na to mame uplne jiny mechanismus (limit na objem
odchozich dat 5GB/tyden). Zaznamenana data se pouzivaji jen v pripade
dohledavani ve zcela konkretnim pripadu.

						Dan

P.S. Docela me prekvapilo, ze k nekomu chodi policie "jak do zalozny".
Ja si celkem bezne dopisuju s americkejma pravnikama, kteri me "predanim
policii" vyhrozuji, uz jsem si dopisoval i s CPU, ale za vic nez deset
let provozu site s vic nez tisicem uzivatelu (na verejnych adresach) si
vybavuju jedinou zadost policie o spolupraci.