Automaticke prihlasovani do systemu + sprava useru

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Thu Mar 5 22:42:08 CET 2009

On 5.3.2009, at 21:17, Radek Krejca wrote:

> Zdravim,
>
>  chtel bych udelat neco podobneho, co je na Windowsove siti. Tj. mam
>  stanici bez uzivatelu a kdyz se do ni prihlasim spravnym uzivatelem
>  a heslem, zalozi se mi profil (resp. stahne ze site) a uzivatel se
>  prihlasi.
>
>  Chtel bych obdobnou vec na FBSD, ze by uzivatele byli na jednom
>  miste a pri prihlaseni se na konzoli ci ssh by byli overeni proti
>  centralni db (napr. kerberos) a po uspesnem overeni by byl
>  prihlasen - zrejme mu zalozen i domovsky adresar.
>
>  Zajima me, zda nejake rozumne reseni pro toto existuje, nechci mit
> [...]

Nevim teda, jestli to chapu... Neni mi jasne, proc kdyz uz mam uzivatele
v nejake databazi, proti ktere je chci overovat, proc jim rovnou
nezalozit
i home, ale asi pro to nejake duvody jsou.

Pouzil bych asi pam_(neco) - treba ldap + pam_mkhome

Pam ma vubec tu vyhodu, ze si tam muzes docela lehce dopsat jakykoliv
vlastni modul, ktery bude delat co chces.

Mirek