Upgrade programu z portu

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Wed Mar 4 06:57:24 CET 2009

> Rozhodne ne tak jednoduse. Nazev portu a balicku neni dany umistenim
> v adresari. Musel by se editovat Makefile. A to tak, aby se tyto
> upravy zachovavaly pri updatech stromu. A nestaci jen zmenit nazev -
> jeste je treba do obou doplnit udaj o vzajemne neslucitelnosti. A to
> je ten nejmensi problem.

Ja mam optiony nainkludovany do /usr/ports/Mk/bsd.local.mk a pouzivaji
se podle nazvu adresare ve stylu:
.if ${.CURDIR:M*/ports/misc/mc*}
    WITH_UTF8=1
.endif
takze prvni komplikaci (zmeny Makefile) bych nemel. Stacil by mi
symlink z /usr/ports/X/Y do /usr/ports/mirek/Y2 a dve sady options.

Je ale fakt, ze by se pripadne muselo resit, jak se ruzny optiony
promitnou do zavislych
balicku - a to uz by teda byl mazec, to je fakt.

> NFS server je server. Automaticky predpokladam, ze ten ma plne
> pripojeni k Internetu. S klientem neni problem, pokud ma alespon TCP
> spojeni do site Internet. Stroje, ktere alespon takto castecne
> propojeni se siti Internet nemaji typicky nespravuju ...

V praxi je "plne pripojeni" spis DMZ, ktera je taky za nejakym
firewallem, ne? Ja jsem teda nikdy NFS prez firewall neresil, ale tak
nejak intuitivne :) mam obavu, ze tam probiha nejaky chaoticky
pridelovani cisel portu prez portmap nebo co. To uz bych radeji
resil tu VPNku, te staci jeden port a aspon vim, co od ni ocekavat :)

M.