GSM modul Siemens ES75 / MC75 ve FreeBSD 7.x?

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Wed Jan 28 14:38:42 CET 2009

Ahoj,

----- Original Message -----

>  neresili jste uz nekdo funkcnost GSM Siemens ES75 / MC75 ve FreeBSD 7.x?

Neresili, uz to zarizeni nevlastnim

> V 6.x jsem pouzival patch s pridanim USB IDs a quirkem
> UQ_ASSUME_CM_OVER_DATA a GSM modul bezel v pohode. Pri upgrade na 7.x jsem
> se dival, ze USB IDs pro tento GSM modul se uz v usbdevs objevily, tak
> jsem
> si naivne myslel, ze uz nemusim ani pridavat UQ_ASSUME_CM_OVER_DATA a vse
> bude fungovat, ale ouha, GSM modul po upgrade z 6.x na 7.x nefunguje a
> moznost pridani UQ_ASSUME_CM_OVER_DATA zmizela, jelikoz tato vlastnost se
> zacala rozpoznavat automaticky (?) a problem je ted asi jinde.

Ano, tahle feature uz nestoji za rec ;o)

> Stale dokola
> se mi v logu objevuje
>
> Jan 27 13:19:44 root: Unknown USB device: vendor 0x0681 product 0x0034 bus
> uhub1
> Jan 27 13:19:45 kernel: ucom0: <Siemens AG Wireless Modules MC75, class
> 2/0, rev 1.10/0.00, addr 2> on uhub1
> Jan 27 13:19:45 kernel: ucom0: iclass 2/2
> Jan 27 13:19:45 kernel: ucom0: data interface 1, has CM over data, has no
> break
> Jan 27 13:19:45 kernel: ucom0: status change notification available
> Jan 27 13:19:45 kernel: ucom0: at uhub1 port 2 (addr 2) disconnected
> [...]

to je dost divne, ze to nejprve pozna jako unknown a nasledne jako ucom.
Cele to zarizeni se hlasi jako CDC - (Communication Device Class) takze se
na nej ma rovnou chytit ucom.
A hlavne - cele se to ma odehrat prave jednou - po enumeraci zarizeni - co
presne znamena, ze se ti to zobrazuje "stale dokola"?

Jindra