fstab a adresar root

Milan Cizek cizek.milan at seznam.cz
Sun Jan 25 22:52:49 CET 2009

Ahoj,
děje se mi taková vec... Když mám ve fstabu UFS svazky, které nejsou
momentálně fyzicky dostupné, boot se mi zastaví na hlášce "Trying mount root
from ufs:/ad0s1a" a stojí a stojí, 2 hodiny a stále nic. Tak nějak jsem
ověřil, že to právě dělají ty svazky, které nelze přimoutovat (usr,var...).
Hádám, že se to pokouší mountit opakovaně? Jinak /usr existuje jako adresář,
pouze pokud je dostupné druhé médium, přemoutí se. Hledal jsem nějaký
parametr do fstab, který by při neúspěchu pokračoval dál, napadlo mě
br,retry... Ale to jsou parametry jen pro NFS, nic jiného nenacházím. :-(
Jak to vyřešit?

Ještě bych se rád zeptal, jak je důležitý /root adresář, jestli je nezbytný
k funkčnosti - nalogování. Protože / mám read-only, přesunul jsem jej do
/usr/home a v rootu udělal symlink. Symlink ale nemusí být funkční - pokud
se nepodaří přimoutit /usr.

Milan