Nektera prava souboru (CF instalace)

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Sun Jan 25 18:47:18 CET 2009

On 25.1.2009, at 16:58, Dan Lukes wrote:

> Tohle je ale neco jineho - tohle znamena, ze 'cp' proste vubec
> nekopiruje a misto kopirovani vytvori hardlinky.

Jasne, jsem tele a psal jsem rychleji nez myslel :)

> Ze zadani hadanky je zrejme, ze tuhle odpoved jsem nemohl mit na
> mysli - protoze jsem poukazal na to, ze dojde ke skutecnemu rozdilu
> ve velikosti souboru. Kdyby za ten rozdil mohly "sparse" soubory,
> tak by to znamenalo, ze tam takove skutecne bezne jsou. A navic jsem
> jako mozne reseni doporucil 'tar', ktery ale "sparse" vlastnost
> souboru archivovat neumi.

Pravda, pravda. Ja jsem si blahove myslel, ze umi, a ty skutecne
velikosti mi nedosly.

> Jinak mas ale samozrejme pravdu - v obojim. Sparse files jsou take
> problem, ale na rozdil od hardlinku, o kterych je jiste, ze v usr
> jsou v mnozstvi vetsim nez malem, sparse files se v usr obvykle
> nevyskytuji (pomineme-li /usr/home kde nam uzivatele mohou vyrobit
> cokoliv).

Takze spravne reseni hadanky jsou hardlinky, jo?  Nebo je v tom jeste
nejaka jina zapeklitost? ;)

Pokud jo, tak to muze mit na funkcnost systemu docela zavaznej dopad,
ne?
(pokud by nekdo POCITAL s tim, ze pod dvema cestama je tentyz soubor -
a po cp by byly dva s rozdilnym obsahem)

> Tudiz je pravda, ze kdyby chtel clovek myslet opravdu na vsechno,
> tak by ani ten tar vhodnym resenim nebyl.

Pokud by chtel clovek myslet na vsechno, tak se nemuze splist, kdyz
pouzije dump, ne?

M.