Nektera prava souboru (CF instalace)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 25 16:58:35 CET 2009

Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 01/25/09 16:15:
> v man cp ctu:
>
>  -l    Create hard links to regular files in a hierarchy instead of copy-
>            ing.

Tohle je ale neco jineho - tohle znamena, ze 'cp' proste vubec
nekopiruje a misto kopirovani vytvori hardlinky.

> Ja bych to vydel spis na sparse files. Ale jsou natolik bezne, aby
> to bylo potreba brat v uvahu?

Ze zadani hadanky je zrejme, ze tuhle odpoved jsem nemohl mit na mysli -
protoze jsem poukazal na to, ze dojde ke skutecnemu rozdilu ve velikosti
souboru. Kdyby za ten rozdil mohly "sparse" soubory, tak by to
znamenalo, ze tam takove skutecne bezne jsou. A navic jsem jako mozne
reseni doporucil 'tar', ktery ale "sparse" vlastnost souboru archivovat
neumi.

Jinak mas ale samozrejme pravdu - v obojim. Sparse files jsou take
problem, ale na rozdil od hardlinku, o kterych je jiste, ze v usr jsou v
mnozstvi vetsim nez malem, sparse files se v usr obvykle nevyskytuji
(pomineme-li /usr/home kde nam uzivatele mohou vyrobit cokoliv).

Tudiz je pravda, ze kdyby chtel clovek myslet opravdu na vsechno, tak by
ani ten tar vhodnym resenim nebyl.