flash disk pro system, zkusenosti

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Thu Jan 22 23:46:24 CET 2009

Miroslav Lachman wrote:
> Nevim, co presne od toho ocekava Viktor, ja na jeho miste bych od toho
> ocekaval vicemene Read-Only system. Sam neco takoveho provozuji v
> pripade drive zminovaneho pole se ZFS (4x 1TB disky na ZFS zpool a
> jeden 2GB USB flashdisk na system). Flashdisk je vetsinu casu
> Read-Only, pouze pri aktualizacich pres freebsd-update, nebo
> portmaster ho remountnu na RW. Problem je, ze ten flashdisk mel mit
> oficialne zapis 10MB/s a cteni 18MB/s, realita je takova, ze
> freebsd-update tam zapisuje maximalne 150kB/s (zapis vetsiho mnozstvi
> [...]
Mam velmi pozitivne skusenosti s Corsair Voyager GT, predpokladam ale,
ze podla teba pojde asi o pubertalneho gumaka :-). Naviac 2GB ani 4 GB
sa zrejme uz nepredava. Ja som kupoval 16GB. Bol to jednoznacny vitaz
testu 27 flash diskov
(http://www.svethardware.cz/art_doc-FBADDC0C327BFAF3C125729F005D2697.html),
vyrobcom udavana rychlost zapisu 25MB/s, na mojom notebooku realne
zapisujem 11-12MB/s.

Podla toho testu by druhym najlepsim mal byt A-Data Flash Drive PD7. 4GB
je mozne kupit za 300 Kc napr. tuto:
http://shop.computershop.cz/eshop/?cls=stoitem&stiid=35824.

Marian