flash disk pro system, zkusenosti

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Jan 22 21:52:38 CET 2009

Bc. Radek Krejca wrote:
> Ahoj,

> a co presne od toho cekas? Bude se tam zapisovat, nebo jen cist, bude
> to jen pro nabootovani, nebo se z toho budou tahat nejaka data?
>
> Ja osobne pouzivam na cca 30ti pocitacich jako Corsair Voyager (bez GT) a
> zatim se neobjevil zadny problem. Nicmene, jelikoz nezapisuji,
> pocitace bezi porad, tak ten problem by byl vice mene pech.

Nevim, co presne od toho ocekava Viktor, ja na jeho miste bych od toho
ocekaval vicemene Read-Only system. Sam neco takoveho provozuji v
pripade drive zminovaneho pole se ZFS (4x 1TB disky na ZFS zpool a jeden
2GB USB flashdisk na system). Flashdisk je vetsinu casu Read-Only, pouze
pri aktualizacich pres freebsd-update, nebo portmaster ho remountnu na
RW. Problem je, ze ten flashdisk mel mit oficialne zapis 10MB/s a cteni
18MB/s, realita je takova, ze freebsd-update tam zapisuje maximalne
150kB/s (zapis vetsiho mnozstvi malych souboru), podle iostat to dela
cca 10 operaci za sekundu, coz je vazne zalostny vysledek. dd bs=1m tam
dokaze zapisovat tak maximalne 3MB/s. Tudiz jakakoliv aktualizace je
silene zdouhava (posledni upgrade trval temer dve hodiny). Na jinem
flashdisku jsem dosahoval vyrazne vyssich rychlosti - zkratka kusovy
problem.
Takze jestli mate nekdo tip na rychly cca 2GB flashdisk nejakeho
strizliveho provedeni (zadne pubertalni gumaky :]), tak si rad necham
doporucit a ten puvodni rad nahradim.
I cteni je z toho meho flashdisku dost pomale, je to znat pri bezne
praci v konzoli (otevirani konfiguraku atd.)

Mirek