RE: OT: úsporné PC pro FBSD

Jaroslav Juha freebsd at server.juhacr.net
Sun Jan 18 22:32:27 CET 2009

martinko wrote:
>ak by mal teda niekto tipy / skusenosti ohladom takehoto urcenia /
>konfiguracie velmi rad ich uvitam..

Kdyz se opet vracime k OT usporne PC pro FBSD, tak si nemohu odpustit
podelit se o svuj posledni poznatek z tvorby uspornetho PC pro domaci
pouziti s FBSD, ktery v mem pripade slouzi jako mailserver pro moji a
par dalsich domen, webserver pro nekolik domen, VPN koncentrator pro 3
VPN, watchdog, router s NAT pro nekolik pocitacu a fileserver s nizkymi
naroky na vykon (+ samozrejme neco navic, jako je MRTG, etc.). Mam to
postavene na Intel Little Falls 1 (dvojku bych z nekolika duvodu
nechtel), zdroj mam Fortron ATX-300NBRP (300 W), disk 320 GB Seagate
7200.11 (320 GB na jednu plotnu) + 1 10/100 NIC v PCI a interni ctecku
pametovych karet (pro peridicke zalohovani na CF). Nemel jsem zatim
bohuzel moznost zmerit presne prikon, nicmene skutecnost, ze mi 300 VA
UPS podrzi tento stroj plnych 45 minut ukazuje na fakt, ze je spotreba
pravdepodobne nizsi, nez 40 W (mozna o dost nizsi, ale bez podlozeni
tohoto faktu uskutecnenymi experimenty by toto mohlo znit krajne
neverohodne, nicmene muj osobni odhad je nekde mezi 30 - 35 W...)

To jen tak jako OT v OT... :-)

Jarda