OT: úsporné PC pro FBSD

martinko gamato at users.sf.net
Sun Jan 18 21:13:39 CET 2009

Dan Lukes wrote:

> Rec tu byla o necem malem, na delani malych veci. Nejsem si jisty,
> jestli nasazeni na veci, ktere vyzaduji RAID jeste spada do teto
> kategorie. A to nemluvim o tom, ze cela diskuse zacala na tema "jak
> usporit elektrinu tim, ze maximalne snizime prikon v IDLE rezimu" - a na
> tenhle problem rozhodne neni odpoved "poridime neco s RAIDem".

ahoj, to nie je odpoved, ale rozvijanie diskusie (vid subject)

> Nicmene, staci si najit specifikaci tech desek - treba ta moje doma ma
> 2xSATA, takze kdyby me preskocilo a ten RAID jsem tam chtel, tak dva
> disky do toho pripojit muzu.

ak mas na disku subory, na ktorych ti zalezi, tak to musis nejako
riesit.  jedna moznost je zalohovat na externe media.  ale pri vacsich
objemoch to nie je ono.  navyse je to pre mna osobne neprakticke a tiez
moje doterajsie skusenosti s dvd mediami neboli najlepsie.  takze moja
idea je pouzivat mirroring - data su vzdy dostupne a nebojim sa o
spolahlivost jedineho disku.  na toto by 2xsata mohla stacit, ale skor
by to bolo neprakticke.  a ked budem chciet rozsirovat kapacitu tak
budem mat problem.  preto by som chcel viac ako 2 disk.konektory.

> Jinak ale maji ve stejne rade i desku s 4xSATA/3Gb. Opravdu je ale
> otazka, proc si pak kupovat tuhle desku - neresime tu rozmer ale odber a
> ta ma odber odpovidajici konfiguraci - ne rozmeru.

vdaka, to uz zacina byt zaujimave 4xsata.
ako som uz napisal -- pri domacom (file) serveri moze byt spotreba
dolezitejsia ako vykon.  zaroven ale to nie je router apod. a chcelo by
to mat moznosti rozsirovania.  preto ta poziadavka na nizku spotrebu a
vyssi pocet diskovych konektorov.  snad si uz teraz rozumieme.

ak by mal teda niekto tipy / skusenosti ohladom takehoto urcenia /
konfiguracie velmi rad ich uvitam..

vdaka,

martin:)