timeouty v prikazu ls pro anonymni ftp - vyreseno

Miroslav Kes mkes at ra.rockwell.com
Fri Jan 16 16:49:09 CET 2009

Tak uz jsem na to prisel :-)

Na tom dotycnem serveru mam v /etc/passwd jen systemove uzivatele (root,
daemon, operator ...). Konta "lidskych" uzivatelu jsou v LDAPu a ten ldap
server bezi take na tom ftp serveru.
Zpusobu jak v konfiguracich rict LDAP clientum jak pristupovat k LDAP
serveru je nekolik a jeden z nich je (pokud server bezi na te same masine)
pripojit se na socket, ktery je reprezentovan souborem
/var/run/openldap/ldapi a tuhle moznost jsem mel v nss_ldap.conf.

Ve chvili kdy ftpd udelal chroot pro anonymniho uzivatele stal se ten
socket neviditelnym a ty timeouty nabihaly od neuspesnych pokusu nss_ldap
pripojit se k LDAP serveru.
Reseni bylo zmenit option v nss_ldap.conf z

uri ldapi://%2fvar%2frun%2fopenldap%2fldapi/

na

host 127.0.0.1

Pomohl mi ten ktrace. Diky Dane za tip

Mira.