nefunkcni crontab

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Tue Jan 6 15:05:32 CET 2009

----- Original Message -----

> pred vanoci jsem si  zkousel hrat s nekolika nastavenima na testovacim
> stroji. Nevim, jestli to ma s tim souvislost, ale nefunguje  mi cron.
> Premejslel jsem dat crontab -r  a pak jej znova vytvorit, pripadne
> pouzit nejakou alternativu z portu.
> Nesetkal se nekdo s podobnou veci, nez do toho zacnu vrtat? jedna z
> pricin mohla byt, ze jsem si zmenil vychozi editor na mcedit, upravil
> crontab. Pak jsem vratil vychozi vi, ale cron nechodi.
> Sice netusim, jakou by mel pouzity editor souvislost s nefunkcnosti
> crontabu, ale nic jinyho jsem tehda s cronem nedelal.

Ahoj,

nejsem si jistej, jestli jsem pochopil tvuj dotaz spravne.

Z moji zkusenosti a podle toho jak jsem pochopil tvuj dotaz:

Nekdy v minulosti jsem pro editaci crontabu pouzil nejakej obskurni editor,
kterej snazive sahal na modify time u souboru a crontab si myslel, ze jsem
neprovedl zadnou zmanu a soubor neulozil.
Celkem snadno se to poznalo ve /var/spool/cron/crontabs

Takze krok 1 -> podivej se, jestli to co je v tomhle adresari odpovida tomu
co si myslis, ze tam ma bejt.

A druhej poznatek - nekdy v minulosti existoval cron, kterej si vsechny
tabulky drzel v pameti a pro jejich reload potreboval dostat nejakej signal.

Takze krok 2 -> podivej se, jestli bezi prikaz cron a pokud ano, tak ho
cvicne restartni

Jindra