Pomaly boot z CF

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 31 12:41:38 CET 2008

Miroslav Lachman napsal/wrote, On 12/30/08 19:23:

> Chova se ti to takhle jen u RC2, nebo i s RC1, pripadne beta?

Vsimnul jsem si pouze na RC2, to ale muze byt proto, ze RC1 jsem zkousel
natolik kratce, ze jsem se mozna jen do teto situace nedostal.

> nejak. Naopak ta jeste o verzi starsi verze nebyla schopna vubec
> fungovat ze SATA DVD-ROM - neustale se snazila CD cist, ale porad to
> hazelo read big timeouty (az v okamziku, kdy ma dojit na mount rootu,
> nebo tak nejak, zkratka bootovat to zaclo).

No to prave muze byt presne ono - i me se to nakonec vzpamatuje pote, co
vsechna opakovani pokusu o cteni vyprsi. Jen to na nekterych typech
pristupu trva tak strasne dlouho, ze to efektivne znemopznuje v takove
konfiguraci stroj pouzivat. Nemuzu preci nekolik desitek minut cekat,
nez se mi po zapnuti/restartu stroj zvedne ...

> Zkousel jsi na to najit, nebo pripadne sam poslat PR?

Ne, priznam se, ze na to nemam ted moc casu, a co se posilani PR tyce,
poslanych PR, na ktere se dlouhe mesice nikdo nepodival - prestoze
obsahuji celkem detailni analyzu problemu (a ta nekdy vyzadovala docela
dost hodin prace) a i navrh na opravu - mam otevreno celkem hodne. Takze
tu trochu casu co mam radsi venuju na pomoc projektum, kde o pomoc nekdo
stoji. Nebo mozna trochu mene drsne receno - kde, krome toho, ze o pomoc
stoji, ma nekdo cas ji take prijmout.

Jinak uz jsem si vyvinul system, ktery mi umoznuje aktualizovat lokalni
obraz zdrojaku pomoci CVS, ale pritom mi do nej pridavat a udrzovat
vlastni sadu patchu. Ano, kdyz neco dotahnu do konce pro sebe tak to PR
taky nakonec poslu, ale uz se fakt nezajimam o to, co se s nim dal deje
(a prilis casto se deje to, ze si PR nikdo nevsimne a za nekolik let se
ukaze, ze patch uz nelze pouzit, protoze veci uz se delaji jinak - nebo
se ukaze, ze nejaky comitter problem uz opravil na zaklade vlastni
analyzy, protoze existujici PR k resenemu problemu bud' ani nehledal
nebo nedokazal najit). Posilat PR bez analyzy a patche je uplne jiste
vyhozenej cas a dokonce i s patchem je to vyhozenej cas prilis casto. No
nebudu se rozcilovat - kratce receno - k tomuhle jsem PR neposlal.

> Nebo to probrat v konferenci stable@?

Aby melo smysl o tom zacit mluvit tak to nejdriv musim zanalyzovat - a
to momentalne nejsem schopen. On se preci jen boot-loader pomerne blbe
ladi, obzvlast, kdyz se zadira v podstate nahodne. Stejny problem je i u
"zadirani se s CD" - nejprve je potreba zjistit, jestli se to nahodou
nezadira jen na CD, ktera jsou ve skutecnosti vadna (jinymi slovy, jak
je mozne, ze FreeBSD ma nejaky udaj o kapacite CD a pritom je skutecny
obsah CD o nekolik sektoru kratsi). I kdyz, tak jako tak je to chyba
logiky geom_label a/nebo diskoveho subsystemu. Tohle cteni je cteni typu
"mozna tam ta data ani nejsou a kdyz tam ty data nebudou, tak se vlastne
nic moc nedeje" - a "retry" takoveho cteni, kdyz je neuspesne, preci
nemuze zablokovat funkci celeho systemu. Nicmene, i tady je potreba pred
diskusi udelat nejakou hlubsi analyzu a na tu ted nemam ...