Pomaly boot z CF

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Tue Dec 30 19:23:40 CET 2008

Dan Lukes wrote:

> No, moje prvni zkusenost s RC2 je, ze jakmile je pri startu systemu v CD
> mechanice medium, tak kernel hned jak to medium najde z nej zkousi
> precist jeden sektor na konci, ktery tam ale neni. Podezrivam z toho
> geom_label, ktery je soucasti GENERIC kernelu. Na USB CDROM to zkusi
> petkrat a pak to vzda. Start to zdrzi, ale ne az tak vyznamne. Na IDE se
> to lisi podle rezimu - pri AHCI to taky celkem  bez problemu, "plain
> SATA" se ale pokousi opravdu mockrat - tak mockrat, ze jsem mezitim
> stihnul zupgradovat tri jine stroje a jeste to nevzdal.

Chova se ti to takhle jen u RC2, nebo i s RC1, pripadne beta? Ja RC2
nezkousel, byl jsem mesic mimo, ale s nejakou tou starsi verzi (ted
nevim, jakou jsem zkousel naposledy) mi geom_label IMHO nasel i nejaky
label u CD, ktery se pak objevuje v /dev/iso9660/jmeno_labelu nebo tak
nejak. Naopak ta jeste o verzi starsi verze nebyla schopna vubec
fungovat ze SATA DVD-ROM - neustale se snazila CD cist, ale porad to
hazelo read big timeouty (az v okamziku, kdy ma dojit na mount rootu,
nebo tak nejak, zkratka bootovat to zaclo).

> [...]
> pripad naznacuje, ze ani s timhle neni vsechno v poradku tak, jak ma byt
>
> Tak jsem z te sedmicky takovy rozpacity. Vsechny jsem odrazoval od 7.0,
> to by ale platilo pro kazdou X.0 - ale veril jsem, ze 7.1 uz bude system
> bez vetsich problemu. Mozna mam jen nahodnou smulu, ale zatim zadny ze
> stroju, na ktery jsem 7.1 dal nemel bez problemu pristupy na disk nebo
> aspon CD ...
>
> Skoro si rikam, ze prestoze jsem hodne konzervativni, zrejem je to porad
> malo. Mozna jsem mel instalovat 6.4 a pockat na 7.2 ...

Zkousel jsi na to najit, nebo pripadne sam poslat PR? Nebo to probrat v
konferenci stable@? Ted se tam par lidi ozvalo napriklad s tim, ze RC2
nelze bootovat na starych strojich (nejake PII), tak mozna to s tim ma
souvislost a kdyz uz tam nekdo bude hledat problem / opravu, tak by mohl
vyresit i tvuj problem.

Mirek