syncing disk pri haltu stroje

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Dec 17 13:14:50 CET 2008

Jan Pechanec napsal/wrote, On 12/17/08 12:49:

> 	uznej, ze ztratit nejaky data je vyrazne vic uklidnujici nez nebyt
> schopen ten fs po rebootu namontovat :-)

No, nepredpokladam, ze by nekdo disk (bezne) provozoval v async rezimu,
takze zcela nenamountovatelny disk bych spis necekal. Pravdepodobnejsi
je opravitelna chyba filesystemu. Coz je prijemnejsi nez to, ze nekde na
disku, vlastne nevime kde, je nekde uprostred nejakeho souboru, nevime
jakeho a jak duleziteho, misto uzitecnych dat zapsane smeti. A prijde se
na to teprve tehdy az nekdo, treba za par let, az uz nebude existovat
zadna "predhavarijni" zaloha toho souboru, zkusi prave tato data precist ...

> 	jsem zvedavy jak se to bude vyvijet, muj tip je ze prvni zmena bude,
> ale to muze jeste par let trvat, ze root zustane UFS, a ostatni fs budou
> defaultne ZFS.

Uvidime. Ja jsem, obzvlaste pokud jde o zatizene produkcni servery, ve
vztahu k novym technologii, dost konzervativni. Treba lidi dostanou
rozum a vratime se k mensim diskum ;-)