Patchovani konfiguracnich souboru

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Dec 12 16:37:50 CET 2008

> v takovem pripade bych zkusil zvazit pouziti nejakeho verzovaciho
> systemu. Napr.cvs
>
> Kazdy server mit zavedeny jako projekt a po kazde zmene na konkretnim
> serveru udelat cvs commit.
> Na administratorske stanici si pak udelat cvs checkout projektu
> (serveru) a postupne cvs update.
> Pomoci cvs diff se da zjistovat "kdo kdy kde" co zmenil.
>
> Je fakt, ze je to spis nastroj pro vyvojare, ale ja jsem to uspesne
> pouzival pro evidenci a aktualizaci konfiguraci na jednotlivych
> serverech. Zaroven to muze slouzit jako inkrementalni zaloha ;-)

> [...]

Takhle nejak jsem si to prave predstavoval:
1. nainstalovat cisty minimalni system
2. /etc a /usr/local/etc hodit do cvs
3. instalace a konfigurace jednotlivych veci:
3a do skriptu si napsat treba:

install_samba(){
cat >> /etc/make.ports.conf <<EOF
   .if ${.CURDIR:M*/net/samba*}
    WITHOUT_CUPS=1
    WITH_LDAP=1
    # ...
    WITHOUT_POPT=1
.endif
EOF
portupgrade --batch -pN samba
}

3b menit jednotlivy casti konfigurace a vzdy vkladat do CVS s
poznamkama, proc to tak je...

Potom by bylo mozny si pomoci CVS vygenerovat diffy, ktery by se daly
pouzit pro zopakovani instalace,
s tim, ze nektery kroky by se treba neprovadely, nebo provedly  trochu
jinak (uprava klasickeho diffu
je jednoducha a citelna).

Ted, kdyz jste me poradili figly, mi uz chybi v podstate jenom
vymyslet, jaky elegantni
verzovani pouzit - jelikoz taky trochu developim, mam nejvic
zkusenosti se SVN a malicko jsem
zkousel RCS.

RCS ma tu nevyhodu, ze (opet) zrusi vlastnika, mod a flagy. RCS i SVN
jsou taky trochu neprakticke
kvuli .svn a RCS adresarum, ktere po stromu trousi, coz nemusi byt
vzdy prijemne...
Ale to uz jsou myslim docela odstranitelne nevyhody.

Vase zkusenosti a poznamky uvitam|

Mirek