Patchovani konfiguracnich souboru

David Pasek david.pasek at gmail.com
Fri Dec 12 14:10:46 CET 2008

Ahoj,

2008/12/12 Miroslav Prýmek <m.prymek at gmail.com>:
> Nenapsal jsem jednu podstatnou vec - nepotrebuju (zatim) vytvaret
> vic identickych serveru. Pokud by mi slo o tohle, udelal bych to, jak
> pisete.
>
> Slo mi spis o to, mit zaznam o tom, co jsem vlastne v konfiguraci zmenil,
> abych
> si to mohl pozdeji prohlednout. Mam to namysli spis jako "zaznam
> o konfiguraci", kterej by nahradil poznamky typu "volbu X jsem nastavil
> na hodnotu Y, protoze ..."
>
> Kazdopadne diky za reakce a tipy, jeste si to promyslim :)

v takovem pripade bych zkusil zvazit pouziti nejakeho verzovaciho
systemu. Napr.cvs

Kazdy server mit zavedeny jako projekt a po kazde zmene na konkretnim
serveru udelat cvs commit.
Na administratorske stanici si pak udelat cvs checkout projektu
(serveru) a postupne cvs update.
Pomoci cvs diff se da zjistovat "kdo kdy kde" co zmenil.

Je fakt, ze je to spis nastroj pro vyvojare, ale ja jsem to uspesne
pouzival pro evidenci a aktualizaci konfiguraci na jednotlivych
serverech. Zaroven to muze slouzit jako inkrementalni zaloha ;-)

Jinak pro CVS existuje dostatek dokumentace a investice do nauceni se
univerzalniho produktu mi pripada rozumnejsi, nez investice do
jednouceloveho skriptu.

David.