Patchovani konfiguracnich souboru

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Dec 12 11:41:41 CET 2008

Miroslav Prýmek napsal/wrote, On 12/12/08 10:26:
> [...]

U novych instalaci, pokud mas takovou spolecnou konfiguraci pro vsechny
sve stroje, ze je muzes konfigurovat jednotnym scriptem, vygeneruj si
takovou instalaci, ktera ti to rovnou nainstaluje do pozadovaneho stavu.

Pak uz udelas jen ty zmeny, kterymi se konkretni stroj odlisuje - a to
by ti stejne nemohl delat "generalni script".

Pripada mi to radove mene prace a "bezpecnejsi" vysledek nez pokus o
script, ktery bude rozsahly, budes tam muset resit spoustu ruznych
potizi (viz to cim debata zacala), a za par mesicu se v nem nevyznas
(ledaze te vlozene prace bude jeste daleko vic a script bude udrzovan v
udrzovatelnem stavu).

Navic, pri systemu tohoto typu nejsi se zmenami omezen pouze na
konfiguracni soubory - pomerne casto se setkavam s tim, ze v tom ci onom
je nejaka chyba a opravdu si nemohu dovolit cekat na pristi release a
opravdu nemam v umyslu jednu chybu nahradit rizikem mnoha jinych chyb
tim, ze se necham natlacit do nejakych beta verzi. Podotykam, ze rec je
o produkcnich serverech, kde si nemam v umyslu delat ostudu zbytecnymi
nefunkcnostmi. U stroju "na hrani" je to jina, tam se nejaka ta X.0 nebo
dokonce BETA snese. (No flame, your mileage may vary)

Takze "moje" instalace neobsahuje jen customizovane konfiguracni
soubory, ale taky binary prelozene z opravenych zdrojaku. To budes
post-instalacnim scriptem resit podstatne hur.

Zbyva vyresit jen problem, jak mergeovat tvoje zmeny do nove se
objevenych RELEASE a to mi pripada pomerne trivialni (sada patch
souboru, ktere se po kazdem "make update" na zdrojacich znovu aplikuji -
u me dokonce automaticky).

Co se scriptu tyce, ano, mam. Ale ne instalacni. Ja mam script na
upgrady (OS i porty). To bohuzel, shora popsanym "trivialnim resenim"
vyresit nelze, protoze pocatecni (a tudiz i koncovy) stav upgradovaneho
stroje se stroj od stroje lisi. Ten script ma momentalne ma pres 1000
radek a je v nem vlozena rada desitek hodin prace. Z toho dovozuju, ze
pokud naklady na vytvoreni toho tveho scriptu neumoris v mnoha desitkach
pouziti, tak se ti proste nevyplati.