Analyza poctu spojeni

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Wed Dec 10 18:18:06 CET 2008

Na tohle odpovim jen kvuli ujasneni situace - tohle je zde uz dost tezce OT

Vilem Kebrt napsal(a):
> Zdravim...neni preci problem pridat do firewallu na mikrotiku pravidlo
> ktere povoli urcity pocet spojeni per ip...

Tohle samozrejme mam nastaveno, ale:
1. ne vzdy to funguje spolehlive a to zd uvodu, ze vetsinu AP nemam v
modu routeru, ale bridge. A v teto konfiguraci to proste nepracuje tak,
jak bych si predstavoval.
2. Nefunguje pro UDP provoz, takze torrentisti se tomuhle budou jenom smat.
3. nechutne drsne to zatezuje procesor na tech routerboardech, takze to
musim mit udelano tak, ze se to zapina jen ve chvilich, kdy je zatizeni
procesoru nizsi.

> Jinak mi pomerne slusne funguje rozpoznani provozu p2p ...primo
> integrovano opet v mikrotiku...proste to omarkuju(delam to teda na

bohuzel se spolehlivosti rozpoznavani p2p provozu na RouterOS mam
pomeren rozpacite zkusenosti. Pro jistotu tedy nepouzivam vubec a resim
na jinymi cestami na centralnim routeru (FreeBSD).

> rozpozna...jedinej problem je v okamziku kdy klient ma trosku v hlave a
> prepne na sifrovany spojeni p2p(napr v bittorentu), ale to zase poresi
A o tohl emi jde, ostatni mne zase tak moc nemrzi.

> to pravidlo x spojeni per ip...

neporesi - protoze pak tam leti UDP provoz a cele pravidlo je na dve veci.

Co je ale zasadni pruser, tak je to, ze se torrent snazi navazat velka
kvanta spojeni smerem ven (tedy v situaci, kdy si "nekdo" chce stahnout
neco od klienta z me site). Shaper na routeru sice ten provoz hezky
usmerni, ale neuzsi hrdlo je na trase klient - AP a tam se ty spojeni
omezit nedaji. Kdyz jsme zkouseli uplne cokoli, proste to osetrit nejde.
I kdymy fungovalo pravidlo na max. pocet spojeni na mikrotiku, nezabrani
to klientovi v tom, aby se nesnazil odesilat stovky az tisice SYN
packetu za sekundu, cimz pak totalne "umlati" pripojny bod a cela sit na
tom bode prestava fungovat. Jedine reseni je takoveho klienta natvrdo
odpojit. Kdyz jsem se snazil rozchodit pocitani poctu spojeni, mel jsem
udelany automat, ktery klienta odpojoval. Problem je, ze to ty spojeni
nepocitalo prilis regulerne a diky tomu to obcas odpojilo i toho, koho
nemelo. A pruser byl na svete. Pozdeji se ukazal i problem s
pretezovanim CPU, kdyz bylo vyrobeno providlo pocitajici pocet spojeni a
cele to prakticky letelo do kose.

Proto hledam jine reseni, kterak nejak spolehliveji pocitat spojeni na
routeru, neni problem, abych pak na dalku automaticky prislusneho
klienta sestrelil a poslal si o tom informaci, abych jej mohl upozornit
na to, co se stalo.

Zbynek