Analyza poctu spojeni

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Wed Dec 10 16:47:12 CET 2008

Zdravim...neni preci problem pridat do firewallu na mikrotiku pravidlo
ktere povoli urcity pocet spojeni per ip...
Konkretne jesli to delate pres winbox tak v zalozce extra je polozka
connection limit a tam se nastavi pocet spojeni na sitovou masku...
Jinak mi pomerne slusne funguje rozpoznani provozu p2p ...primo
integrovano opet v mikrotiku...proste to omarkuju(delam to teda na
centralnim orezovym mikrotiku) a hodim do jiny queue...konkretne sem pro
p2p spojeni vyhradil 1mbit a hazim tam traffic fsech klientu kerej se
rozpozna...jedinej problem je v okamziku kdy klient ma trosku v hlave a
prepne na sifrovany spojeni p2p(napr v bittorentu), ale to zase poresi
to pravidlo x spojeni per ip...
V podstate je to jednoduche nahozeni QoS...
S pozdravem Vilem Kebrt
Impulz.cz