OT-Re: Slovo moderatora ...

Jaroslav Votruba jaroslav.votruba at keytec.cz
Fri Dec 5 12:52:42 CET 2008

chapu rozhorceni zkusenejsich na tehle konfere nad mimi casto lamackymi
dotazy.

Ackoliv Dan psal, ze to neni jen na me, tak, co si budeme povidat, jsem
ten kdo techto dotazu poklada nejvice. Duvodu je nekolik.
Neni zadna oficialni kniha ktera by se dala koupit,posledni co vysla je
5 let stara a popisuje BSD4.x, od te doby se mnoho zmenilo.Existuje sice
handbook, ale v tom taky neni vse a nevim, jestli je to jen muj dojem,
ale mnoho veci tam neni aktualizovanych a o mnoha vecech je tam jen
letmo zmineno.To same plati o man strankach.
-Kolikrat vim co potrebuji, ale pri hledani v googlu neznam ty spravne
klicove slova. Vetsinou se na pozadovanou informaci dostanu, treba
oklikou, ale dostanu. Nicmene je plno pripadu , kda se nechytam a pak
vas tu holt otravuju.
-S tim souvisi i moje nezkusennost s unixovimi systemu, ale pokud se
nebudu nic ucit, a to i diky tenhle konfere, tak se nic nenaucim. Nevim
o nikom ,kdo by skolil freebsd. Kolikrat je sice neco popsano v manu,
ale ja to prehlednu, nebo je to pro me v tu chvili  nesrozimitelné,
protoze mi schazi nejaka informace pro tuto konkretni vec nezbytna.
-Vse co se naucim tady, nebo poschanim po internetu k dane problematice
vystavuju na internetu na svych strankach a vzhledem k tomu, ze tam mam
17 000 shlednuti, tak doufam ze to alespon nekomu pomohlo a tim treba i
v teto konfere nemusi pokladat dalsi lamackej dotaz.Nedavno jsem dodelal
CUPS a nyni mam rozpracovane NFS.
-Ano pokladam mnoho dotazu, ktere nesouvisi primo s BSD, ale s nejakym
programem ktery na BSD chci spoustet.Ono pokud by tato konfera byla jen
o BSD, tak by se tu toho moc nedelo. system jako takovy nedela skoro
nic. Server nebo stanici delaji vetsinou programy treti strany. Ale
pokud budu klast dotazy na strankach vyrobce programu, tak pokud nahodou
ma nejakou mailovou konferu, tak je tam sledovanost 0. Je sice moznost
polozit dotaz na root.cz, ale tam je to kolikrat prehlidka exotu, kteri
jsou kingove az na pudu, ale na konkretni otazku odpoved neznaji a ohani
se jen silnymi vyrazy.

Proto bych vas, zkusennejsi, chtel pozadat o shovivavost a trpelivost.
Vim ze ja vam nebudu schopny poskytnout nekdy nejakou uzitecnou radu,
ale jak jsem napsal vyse, vse se snazim poskytnout dale. S tim souvisi i
moje nabidka na spolupraci ohledne stranek o BSD. pokud by nekdo mel
chut mi s tim pomoct, byl jen bych rad. Ja bych se zas neco naucil a i
ostatni by z toho meli uzitek.

PS. pokud by nekomu bytostne vadili dotazy ode me, tak si moji adresu
blokujte na postaku nebo v klientu

PS2. bez teto konfery bych nevedel ani polovinu toho co vim ted a proto
jsem rad , ze existuje a ze tu jsou lidi kteri jsou ochotni pomoci.

prosim neodpovidejte na toto sahodlouhe povidani a pokud ano tak jen
primo na mou adresu. Nepsal jsem to, abych se obhajoval, ale aby jste
znali me duvody , proc tak cinim
S pozdravem Votruba J.