MRTG - grafování teplot, parametrů disků apod.

Viktor Čížek viktor at m19.cz
Tue Dec 2 15:49:09 CET 2008

Vážení,

mám dotaz spíš obecného charakteru. Zabýval jste se někdo grafováním
jiných veličin, než jsou datové toky na síťových rozhraních? Např.
teploty CPU, disků, realokované sektory apod.
Já jsem si kolem toho našel nějaké informace přes Google, něco tedy už
umím, něco ještě ne. Něco jde elegantně, něco vyloženě kostrbatě.
V prostředí Linuxu hodně pomáhá lmsensors. Celkově jsem pochopil, že
dokážou měřit všechno možné. Ve FreeBSD bohužel nic takového není (pokud
vím). Mbmon není úplně ideální, některé věci neumí. Docela oříšek je
např. získání teploty a dalších parametrů disků. Smartmontools potřebují
běžet pod rootem, aby se k disku dostaly. Takže spouštět je prostě z
MRTG démona jako externí script není řešení, protože MRTG neběží pod
rootem. Atd. Ještě kolem toho budu muset trochu pobádat. Určitě existují
i elegantnější řešení, než ta co jsem zatím zkoušel.
Napadlo mě ale, jestli jste někdo tuto problematiku neřešil.

Viktor Čížek