vice adres na jednom radku pri zadavani pravidla v IPFW

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 26 19:28:45 CET 2008

Jaroslav Votruba wrote:

> jo to jo, me slo o to, pokud vytvorim nejaky soubor se seznamem adres a
> budu jej natahovat za chodu firewallu pravidlem
> ipfw add 21999 set 15 deny ip from "table(1)" to 1.2.3.4

To je nejaka zmatenost. Ve vyse uvedenem pravidle se mluvi o tabulce #1
- neni tam jedina zminka o nejakem souboru. Presto rikas (volne cituji):
"vytvorim soubor a natahnu ho pravidlem".

Obavam se, ze tu je nejake nepochopeni, jen si nejsem presne jisty jake.

> jak presvedcim ipfw aby si znovunacetl ten upravenej soubor s adresama?

Zacnu protiotazkou, ktera vysvetli i rozpor zmineny vyse. RIkas
"znovunacetl", takze s prvotnim nactenim asi problem nemas. Tak mi rekni
jak to delas a ja ti pak reknu, jak to zopakovat s upravenym souborem.

> jsem se uklik misto "my" ma bejt "me" , nicmene asi jsem uplne slepej ,
> ale ja to fakt nevidim

Manualova stranka ipfw radek #552, me je pak dale popsano na radku #556,
me6 na radku #558, o my-subnet jsem nikdy neslysel a manualova stranka
podle vseho taky ne. Co se "all" tyce, nejsem si jisty, co presne minis
pojmem "zolikove zkratky" - "all" je oznaceni vsech protokolu a je
popsano u protokolu. Mozna je problem v nestastne polozene otazce.
Nejspis nepotrebujes zadny seznam vsech zolikovych znacek. But' resis
konkretni problem - tak ho popis, najdeme konkretni reseni. Nebo chces
pochopit konfiguraci ipfw - a to si budes muset precist manualovou
stranku. Az se pri cteni dostanes an to, jak se zadavaji protokoly,
narazis na "all". Az budes cist o tom, jak se zadavaji adresy, objevis
me a me6. Az budes cist neco dalsiho narazis zas na neco jineho -
ruznych "slov" je manualova stranka plna a jejich seznam "jen tak" by ti
celkem k nicemu nebyl.