prosim o pripominky ke strankam

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Tue Nov 18 16:35:27 CET 2008

On Fri, 14 Nov 2008, Dan Lukes wrote:

> 	Tak nevim, jestli to chovani co vidime neni "shellovina" - tedy, ze sam
> shell zjistuje, jestli neni spousten textovy soubor a pokud je a neobsahuje an
> prvnim radku !# tak ho preda sam sobe. Zacimco pokud se spustitelny soubor
> spousti pres funkci tridy exec() tak se to chova jinak.

	jo, to by davalo smysl. Ja nikdy skripty pres exec() nespoustel,
takze jsem si jen pamatoval to chovani z shellu.

> 	Jinak jsem ale nasel tohle:
>
> --- Single Unix Specification verze 2 ---------------------
> If the first line of a file of shell commands starts with the characters #!,
> the results are unspecified.
> A portable application cannot use #! as the first line of a shell script ...
>
> Ta prvni veta mi zni az necekane pravdive ;-)

	hmm, to je dobry, tohle jsem opravdu netusil. To mi skoro zni jako
ze kazdy system si to dela trochu jinak a nebylo mozny se dohodnout na jedny
konkretni specifikaci, tak radeji explicitne rikaji, aby na to clovek
nespolehal. Predpokladam ze v SUSv3 je to to samy.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>
http://www.devnull.cz