4-5TB pod FBSD?

Jindra Fucik fulda at seznam.cz
Sun Nov 9 11:39:02 CET 2008

> to neni tak zcela pravda. UFS2 je 64-bitovy takze v nem problem
> neni. Problem je 32-bitovy disk label. Kazdopadne vysledek je samozrejme
> stejny. Nekde jsem cetl, ze se uvazuje o novym designu nebo rovnou o
> adopci
> GPT, ale nevim jestli se na tom pracuje.

Ahoj,

moje (velmi stare) zkusenosti:
celkem velkej problem nastal na 32bit operacnim systemu, protoze raw device
je adresovano int (2GB) a sektor 512B = 1TB disk
tehdy (4.7) to byl hard limit.
Jinak disklabel pochopitelne nepotrebujes, filesystem se da vytvorit na vsem
linearnim s random accessem, takze jsem v pohode delal system i na
/dev/ad1 - ziska se tim trochu mista, ale je to dangerous, protoze na tom
nezafungujou automaticke boot-up scripty, ktere kontrolujou jestli system
byl spravne odmontovanej a tak. Na druhou stranu s trochou peclivosti to
fungovalo celkem spolehlive.