4-5TB pod FBSD?

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Sat Nov 8 13:30:27 CET 2008

On Sat, 8 Nov 2008, freebsdml at quasan.com wrote:

	ahoj,

> ma nekdo z vas zkusenosti s vytvarenim vetsiho datoveho uloziste - rekneme
> 4-5TB pod freebsd?
> Momentalne resim jaky zvolit FS. Mam hw raid5 z peti 1TB disku a nemuzu se
> dobrat nejakeho rozumneho
> reseni. Dlouho uz cekam na stabilni ZFS, ale toho se nejspise u fbsd nedoziju.
> UFS2 ma limit 2TB a neni navrzen

	to neni tak zcela pravda. UFS2 je 64-bitovy takze v nem problem
neni. Problem je 32-bitovy disk label. Kazdopadne vysledek je samozrejme
stejny. Nekde jsem cetl, ze se uvazuje o novym designu nebo rovnou o adopci
GPT, ale nevim jestli se na tom pracuje.

> na vetsi velikosti. Jde to sice obejit pomoci GPT, ale to je jen berlicka pro
> zoufalce. Otazka tedy je...existuje jeste

	jak se to da obejit? Ja to nikdy nepouzival, ale na tom oddile
stejne musis mit BSD disk label, ne?

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>