PPP na DSL lince

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sat Oct 11 21:22:29 CEST 2008

On 2008-10-08 13:10 +0200, Petr Macek wrote:
> Zdravim,
> mam DSL modem nastaveny jako bridge a potrebuju pres PPP uskutecnit
> spojeni. Chvilku jsem googli, zkousel jsem a funguje mi to. Nicmene
> testuji to na DSL VOLNY. U zakaznika, kde to mam nasadit je ale o2. Nize
> uvedena konfigurace mi u poskytovatele volny jede v pohode. Ale kdyz
> jsem ladil poprve u o2 (tam jsem zacinal), mel jsem rekl bych,
> konfiguraci stejnou a nejelo mi to. DSL od o2 tu nemam, nemate nekdo
> takovou vec rozbehanou pro o2? Ladit u zakaznika moc nemuzu.
> Diky
>
> /etc/ppp/ppp.conf:
> [...]

Dnes som rozbehaval ADSL od O2 pomocou PPPoE a podarilo sa mi to
relativne bez problemov. Konfigurak mam v podstate rovnaky, akurat
authame a authkey je O2:O2. Modem je Zyxel 660HW-T3 v2.

Jedny problem, na ktory som narazil je, ze ppp nenabiehalo samo po boote
(FreeBSD 6.3). Ked sa startovalo rucne cez /etc/rc.d/ppp start, tak to
fungovalo. Je na to otvoreny problem report, kde je aj napisany fix:
http://www.freebsd.org/cgi/query-pr.cgi?pr=conf/119550

Ked tak to chce pozriet aj log ppp.log ci tam nieco zaujimave nie je.

Marian