system bez swapu - bootovani z CF / SSD

Richard Willmann ml at foofree.sk
Fri Oct 10 21:18:35 CEST 2008

> Mam tu jeden dotaz prevazne na ty, co maji zkusenosti se systemy, ktere
> bezi bez klasickeho HDD (vetsinou tedy nejaka CF karta s IDE redukci, SSD
> disk, nebo treba i USB flashdisk, pripadne i CD, nebo jine read-only
> medium).
> Zajimalo by me, jak se vlastne v takovem pripade chova system, kdyz nema k
> dispozici zadny swap na disku? Predpokladam, ze dokud mu staci RAM, tak
> bezi jako obvykle, co se ale stane, kdyz uz v RAM misto neni? A je pro
> tyto situace potreba nejaky zvlastni tuning jadra / systemu?

Swap by som vytvoril v pamati. S kernelom v zasade nie je treba nic
zvlastneho robit avsak v zavislosti na cielovom HW je dobre vyhadzat vsetky
zbytocnosti.

Skus sa pozriet na projekt Monowall - http://m0n0.ch/wall/, netvrdim ze je
to idealne riesenie (pre moje potreby bol "priliz velky") avsak mozno
zistis, ze nie je treba objavovat koleso.

Svojho casu som ho studoval "z vnutra" a nie je to az take zle.

d~

rwi